עורך דין תאונות דרכים

תביעות נגד ביטוח לאומי

אחד הגופים המדוברים והמוכרים ביותר במדינת ישראל הוא הביטוח הלאומי. כל אדם, שכיר או עצמאי, מעל גיל 18 מחויב להפריש מידי חודש כספים לביטוח לאומי, כאשר רובם אינם יודעים מה הן זכויותיהם, אילו מצבים מזכים בפיצוי, וכיצד ניתן לתבוע את ביטוח לאומי.

באילו מקרים ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי?

תביעות לביטוח לאומי ניתן להגיש במגוון תחומים, שכן זהו הגוף אשר אמור לתת מענה לכלל האוכלוסייה.

אדם יכול להגיש תביעה בגין מקרים רבים ובתוכם פציעה אשר גרמה לנכות, קבועה או זמנית, מחלה או פגיעה אשר בעקבותיה יש לצמצם את היקף העבודה או להפסיקה כליל, תביעות סיעוד, תאונות עבודה ועוד. אם אינכם בטוחים האם אתם זכאים לפיצוי מביטוח לאומי, כדאי שתפנו לעורך דין מומחה שייעץ לכם בנוגע לזכאותכם ואף ייצג אתכם בתביעה.

מה נדרש לעשות כדי להגיש תביעה?

תביעה לביטוח לאומי יש להגיד עד שנה מיום קרות המקרה, תביעה במועד מאוחר יותר עשויה לפגוע בזכאותכם או בגובה הפיצוי אותו תקבלו.

על־מנת להגיש תביעה יש למלא ראשית טופסי תביעה ארוכים ומפורטים ולצרף מסמכים רפואיים ואחרים בהתאם לתביעה המוגשת. מילוי נכון ומדויק של הטפסים הוא התנאי האשון והחשוב בעת ברור תביעתכם ואם ישנם סעיפים, הנחיות, נתונים או כל פרט אחר שאינכם בטוחים בו, כדאי שתפנו ליעוץ על־מנת שלא תהיינה שגיאות אשר יגרמו לעיקוב בטיפול בתביעתכם (במקרה הטוב) או הקטנת הפיצוי ואף דחיה (במקרה הגרוע).

מתי כדאי לפנות ליעוץ עורך דין

ישנם מצבים, כגון חופשת לידה, בהם אין צורך בעזרה משפטית וניתן להתמודד ולטפל בהם באופן עצמאי. מנגד, ישנם מקרים, כגון תביעות סיעוד או מצבי נכות, בהם כדאי ומומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתביעות מסוג זה.

כיוון שביטוח לאומי הינו גוף ממשלתי, בעת בגשת תביעה, נמצאים מאחורי מוסד זה סוללת מומחים, רופאים, עורכי דין ויועצים שתפקידם לבחון את התביעה ולתת עליה מענה, בעוד שאדם המגיש תביעה עומד מול ביטוח לאומי לבדו. אין חובה להיות מיוצג על־ידי עורך דין, אך מומלץ ורצוי לפנות לעורך דין, לקבל ייעוץ משפטי ראוי ולאחריו להחליט האם לבחור בייצוג משפטי או לא.

מה יעשה עורך הדין?

בשלב ראשון הוא יבקש מכם את כל החומר הרפואי, הצהרות המעסיק, תיאור המקרה או כל מידע אחר אשר עשוי להיות רלוונטי לתביעה. ייתכן שהוא יפנה אתכם לרופא נוסף לצורך חוות דעת או בדיקות מעמיקות. לאחר עיון ובדיקה של כל המסמכים שיוצגו בפניו, עורך הדין יוכל ליידע ולהסביר לכם בנוגע לזכאותכם ולאפשרויות התביעה והפיצוי העומדות בפניכם. אם החלטתם לבחור בייצוג משפטי, הוא יעזור וינחה אתכם בנוגע לטופסי התביעה, ילווה אתכם בדיונים של ועדות המוסד ואף ייצג אתכם בבית משפט אם יהיה צורך בכך.

גם במקרה בו תחליטו לערער על החלטה שכבר נקבעה בעניינכם, תוכלו לפנות ולבקש יעוץ וייצוג משפטי.

 

צור איתנו קשר

דילוג לתוכן