עורך דין תאונות דרכים

ישנם אירועים שונים בחיים שלא היינו רוצים שיתרחשו ואנחנו מנסים למנוע אותם בכל דרך אפשרית. תאונות דרכים הן חלק משגרת הנהיגה, לצערנו, וככל שאנחנו מבלים זמן רב יותר בנהיגה, עולה הסבירות כי ניקלע לתאונה גם אם לא באשמתנו. מכיוון שכך, ריכזנו עבורכם כמה נתונים ומידע לגבי תאונות דרכים ואופנוע שכדאי לכם להכיר.

עורך דין תאונות דרכים : מהי תאונת דרכים ?

כאשר חושבים על תאונת דרכים, עולה בראשנו תמונה של שני רכבים שהתנגשו זה בזה. זו אכן תאונת דרכים, אך ההגדרה נרחבת הרבה יותר ומכסה מגוון מקרים גדול. כל אירוע בו נפגע או נפצע אדם עקב שימוש בכלי־רכב, ניתן לכסותו תחת חוק הפלת"ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. כל בעל כלי־רכב בארץ מחויב לרכוש ביטוח חובה. ביטוח חובה מעניק כיסוי לפגיעות גוף לכל מי שנפגע עקב שימוש בכלי-הרכב המבוטח, ללא קשר לאשמה או אחריות. בדרך זו, הולך רכב אשר נפגע מכלי־רכב נוסע יוכל לתבוע את חברת הביטוח המבטחת ולקבל את הפיצוי המגיע לו, גם אם הוא חצה מעבר חצייה באור אדום לדוגמה.

על אילו סעיפים ניתן לתבוע פיצוי באמצעות עורך דין תאונות דרכים ?

בבואכם לתבוע את חברת הביטוח בגין נזק שנגרם לכם, ישנם כמה ראשי נזק עליהם תוכלו לתבוע. ניתן לתבוע על הפסד השתכרות בעבר, לאחר קרות המקרה ועד ליום התביעה, ובעתיד, במקרה והפגיעה משפיעה על יכולתכם העתידית לעבוד. תוכלו לתבוע על הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, על הוצאות נסיעה ועזרה בעבר ובעתיד, על כאב וסבל, על עוגמת נפש ועוד. כדי להגיע לתוצאות המקסימליות בזמן תביעה, רצוי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים אשר יוכל לתת לכם מידע מפורט יותר על זכאותכם.

תביעה תאונת דרכים : מתי מומלץ להגישה?

פגיעה גופנית עשויה להיות בעלת השלכות עתידיות משמעותיות וכבדות משקל. ישנן פגיעות אשר ניתן לראותן רק לאחר כמה ימים או שבועות ואפילו חודשים ושנים מיום האירוע, ולכן לא כדאי להגיש תביעה במהירות. רצוי להמתין כמה חודשים כדי לקבל את תמונת המצב הרפואית המקיפה, וכך ניתן יהיה לתבוע על כל היקף הפגיעה. יחד עם זאת, חשוב לציין, כי תקופת התיישנות לתביעה על פגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת אופנוע, היא שבע שנים, אלא במקרים חריגים.

חברת הביטוח, בהיותה חברה עסקית לכל דבר ועניין, תרצה להקטין ולמזער את הפיצוי עד כמה שניתן, ולכן תרצה לסיים טיפול בתביעה ולשלם פיצוי בהקדם האפשרי. בסופו של דבר, תביעה מול חברת הביטוח מסתכמת במשא ומתן על גובה הפיצוי המגיע, וככל משא ומתן, כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ אשר מכיר ומתנהל מול חברות הביטוח בדרך השגרה.

מה גובה תשלום שירותו של עו"ד תאונות דרכים?

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים  קבוע אף הוא בחוק הפלת"ד. עורך דין יקבל שכר רק לאחר שאתם קיבלתם את הפיצוי המגיע לכם, והוא מחושב כאחוז קבוע מתוך סכום הפיצוי הנקבע.

  • 8% + מע"מ על הסכם שהושג מחוץ לבית המשפט.
  • 11% + מע"מ על הסכם שהושג לאחר הגשת תביעה לבית משפט, אך לפני פסק הדין.
  • 13% + מע"מ על הסכום שנפסק לנפגע על־ידי שופט בית משפט.

החיים מלאי הפתעות. חלקן נפלאות ורצויות כמו זכיה במפעל הפיס או קידום לא צפוי בעבודה, וחלקן פחות כמו המעלית שהתקלקלה בבניין או תאונת דרכים. כאשר מתרחש אירוע לא צפוי שכזה, עלינו להתארגן, לשנות חשיבה ולהתמודד אתו כמיטב יכולתנו. אם חלילה נקלעתם לתאונת דרכים, ונפגעתם, או פגעתם באדם אחר, זה הזמן המתאים לפנות ליעוץ אצל עו"ד תאונות דרכים ידידיה בלויגרונד אשר מתמחה בטיפול בנפגעי תאונות דרכים ואופנוע.

קראו עוד מאמרים בנושאים קשורים:

עורך דין נזיקין

עורך דין תאונות עבודה

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות:

עורך דין תאונות דרכים

להורדה בPDF ⬇️

GERSHAIM.png

א' נפגעה בדרכה לעבודה במהלך
ירידתה מהאוטובוס.
נפסק לטובתה ב-412,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

ת' נפגעה
בתאונת דרכים.
נפסק לטובתה 904,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

מ' נפלה במדרגות בעבודה. קיבלה פיצוי בסך 150,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

ג' נהג מונית נפגע בתאונת
דרכים.
נקבע פיצוי על סך
120,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

ג' הגיע למשרדנו בתביעה
להחמרת מצב מול המוסד לביטוח
לאומי.
נקבעה לו 24% נכות אשר מזכים
אותו בקצבה חודשית על סך
350,000 ש"ח לחודש.

GERSHAIM.png

ד"ר ש' נפגע בתאונת עבודה
ולאחר ערער אשר הוגש ע"י
משרדנו נקבעה לו נכות צמיתה
אשר זיכתה אותו בקצבה חודשית
של כ-10,000 ש"ח לחודש.

GERSHAIM.png

ד' איש הייטק נפגע בתאונת
דרכים.
במו"מ מול חברת הביטוח
הושגה פשרה על סך
470,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

א' מזכירה במשרד עו"ד נפלה
באוטובוס במהלך הנסיעה
לעבודה.
לאחר טיפול ממושך התקבל פיצוי
בסך של 450,000 ש"ח.

GERSHAIM.png

ד' עו"ד במקצועו נפגע
בתאונת דרכים.
קיבל פיצוי על סך
600,000 ש"ח.

דילוג לתוכן