עורך דין תאונות עבודה

מקום העבודה שלנו הוא אחד המקומות בו אנחנו מבלים את רוב זמננו. בין אם זה בזמן העבודה עצמה, בדרך אליה או ממנה, כנסים וימי עיון, הדרכות ועוד. רבים אינם יודעים זאת, אך פגיעות או פציעות הנגרמות תוך כדי או עקב העבודה עשויות להיחשב כתאונת עבודה ולפיכך ניתן לתבוע בגינן את ביטוח לאומי, המעסיק או הארגון, ביטוח מנהלים או קרן הפנסיה או כל גוף אחר שעשוי להיחשב כאחראי או כמעורב במקרה.

מהי תאונת עבודה ?

אדם יכול להיפגע, להיפצע או לאבד את כושרו לעבוד במגוון דרכים שונות. חלקן יכולות להיות קשורות קשר הדוק לעיסוק היומיומי שלו, למשל נהג מונית שמעורב בתאונת דרכים או פועל בניין אשר נפל מפיגום, וחלקן אינן כה מובהקות כמו עובד סופר שמקבל פריצת דיסק. גם אירועים המתרחשים בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה – נפילה במדרגות בניין המשרדים למשל – יכולים להיחשב כתאונת עבודה. בכל מקרה בו נפצעתם, נקבעו לכם אחוזי נכות, קבועים או זמניים, או איבדתם את כושרכם לעבוד, מומלץ לכם לפנות לעורך דין תאונות עבודה ולברר את זכאותכם.

איזה גופים ניתן וכדאי לתבוע בעזרת עורכי דין תאונות עבודה?

בעת תביעה בגין פגיעה בעבודה, בנוסף לתביעה כנגד המעסיק או הארגון, ניתן לתבוע גם פיצוי מביטוח לאומי. בנוסף, כדאי לבדוק האם יש ביטוחים פרטיים נוספים כגון ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, ביטוח חיים ונכות, אבדן כושר עבודה, תאונות אישיות ועוד. כמו כן, ניתן להגיש תביעה גם כנגד בעלי המקום או המפעילים או כל גוף אחר שיכול ועשוי להיות אחראי או מעורב במקרה או בתחזוקת המקום עצמו. למשל, עובד הגיע לכנס מטעם הארגון בו הוא מועסק, נתקל בשטיח, נפל ושבר את היד, הוא יכול לתבוע את המעסיק וביטוח לאומי, וכן את בעלי האולם בו נערך הכנס.

עורך דין תאונת עבודה : מה עלי לעשות בעת פגיעה בעבודה?

הפעולה הראשונה שיש לבצע, מיד לאחר הטיפול הרפואי כמובן, הוא לדווח למעסיק על המקרה. לאחר מכן חשוב לאסוף את כל החומר הרפואי (מסמכים, צילומים, תעודות קבלות וכדומה) וכן כל חומר נוסף הקשור לאירוע, כולל צילומים של המקום, דוח משטרה אם הגיעה לאזור ועוד. אם היו עדים אשר נכחו במקום כדאי גם לרשום ולתעד את פרטיהם. וכמובן, לפנות לעורך דין תאונת עבודה מומלץ לגבי דרכי פעולה. עורך הדין בנוסף לבדיקת הממסכים והמידע הרפואי שלכם, יתכן ויפנה אתכם לבדיקות נוספות ולקבלת חוות דעת נוספת באשר להשלכות הפגיעה ולהמשך יכולתכם לעבוד ולתפקד.

תאונת עבודה מה עושים ?

אירועים רבים יכולים להיכנס תחת המטריה של תאונת עבודה, ויחד עם זאת ישנם מקרים שאינם נכללים בקטגוריה זו. לרוב, דרוש יעוץ מקצועי של עורך דין המתמחה בתחום כדי לדעת אם יש בסיס לתביעה או לא, כמו גם ליווי וייצוג משפטי כדי למצות את כל הזכויות המגיעות במקרה כזה.

כיוון שלא כל פגיעה או מחלה יחשבו כתאונת עבודה, חשוב להעביר לעורך הדין את כל המסמכים והמידע הרלוונטי על מנת שיוכל לברר את המקרה ולהעניק לכם יעוץ מקצועי ומלא.

מתי הזמן הנכון להגיש תביעה בעזרת עורכי דין תאונות עבודה ?

תביעה לביטוח לאומי ניתן להגיש עד שנה מקרות האירוע ולאחר מכן ייתכן כי זכות התביעה תתיישן ולא תוכלו לקבל פיצוי. תביעות במסגרת ביטוחים פרטיים למיניהם ניתן להגיש עד שלוש או שבע שנים ולאחר מכן תמה תקופת הזכאות להגשת התביעה. בכל מקרה מומלץ לפנות לעורך דין  תאונת עבודה כבר בשלבים הראשונים לאחר הפגיעה ולקבל ממנה יעוץ והנחיות לגבי השלבים השונים בתהליך התביעה.

קראו עוד מאמרים בנושאים קשורים:

עורך דין נזיקין

עורך דין תאונות דרכים

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות:

עורך דין תאונות דרכים

להורדה בPDF ⬇️

דילוג לתוכן